Megjelenés: 2020. március 3.

ghosttoast2020

A debreceni instrumentális, progresszív rock/metal zenekar második stúdióalbuma.

Meghallgatás

bc64 spotify icon 64px youtube social square red

Lemezboncolás

Aki villámgyorsan szikrázó szólókra vagy megfejthetetlenül komplex tördelésekre vágyik, annak egészen máshol kell keresgélnie, mert ez a muzsika szinte száz százalékban a hangulatteremtésről és a hangszerekkel kifejezhető érzelmekről szól. És valahol itt vélem felfedezni a minimális különbséget az előző anyag és a Shape Without Form szerzeményei között is: utóbbiak már-már annyira hangulat-zenébe fordultak át, hogy kapaszkodókat szinte nem is érdemes keresgélni közöttük.(8,5/10) – Shock! Magazin, 2020. március

A zenekartagok bevallása szerint zeneileg több szerzeményt is filmzenék ihlettek. Ilyen a nyitó, hatásos klippel ellátott Frankenstein’s-t, melyben a zongorás intrót matekos részek váltják, majd a dal végén ezek egyesülnek. A nóta sodrása, keménységi szintje eléggé a metal felé billen és ezt a vonalat viszik tovább az Eclipse-ben. Ez is egy gyorsabb tétel, Papp Laci dobolása és Rózsavölgyi Bence gitárjátéka is fémes. A leállós, space-es részekben nagyon frankó, enyhén Tool-os basszustémákat kapunk Stefán Jánostól! Tele van zenei finomságokkal, nüanszokkal ez a szerzemény.(9/10) – Fémforgács, 2020. március

A hangzás nekem elsőre nem tetszett annyira, de aztán valami oknál fogva, ahogy haladtam előre a számokon keresztül, valami magába szippantott. Arányaiban jól kihallani mindent, a mai modern agyonpolírozott digitális hangzásvilágnak nyoma sincs, élőnek érződik. A legérdekesebb dolog számomra, mégis az volt, hogy sok helyen plusz éneksávokat moziztam be, pedig szinte végig instrumentális az anyag.” – Rockbook.hu, 2020. április

A lemez dalaiban számolatlan esetben tűnnek fel filmes utalások, sőt maga az egész atmoszféra nagyon hasonlít egy sci-fi filmzenéjéhez. Persze ez azért egy elég erőltetett hasonlat, mégis végig ez motoszkált a fejemben, amikor ezredszer végigért a korong. Egyből az első, Frankestein’s című dal zongorás intrójánál megjelenik lelki szemeim előtt a stáblista. Igazán nyomatékos kezdés, egy már-már tökéletes album előjátéka.(5/5) – Privát Metal, 2020. május

Számomra külön öröm volt, hogy míg a progresszív zenekarok egy része másolni próbálja a Dream Theater vagy a Queensryche profi, de számomra művészkedéssel mélyen kitaposott ösvényeit, addig a debreceni srácok erre korántsem törekednek, számukra a progresszivitás a kötetlen megoldások tárházát jelenti, határok nélkül – igen, határok nélkül, hiszen zenéjük a post-rock és art metal, valamint az elektronikus samper hatásoktól, illetve a kísérleti effekthalmazoktól sem mentes képződmény.(5/5) – Rattle.hu, 2020. június

Az kétségtelen, hogy le kell vetkőznünk a hagyományos rockrajongói zenehallgatási szokásainkat: a Ghost Toast folyamatosan, tudatosan töri meg ezeket a konvenciókat és szándékosan vált folyamatosan témákat, hangulatokat minden dalában. De pontosan ezzel éri el azt, hogy rákényszerít bennünket az odafigyelésre: szinte önálló történeteket mesél el a csapat az összes szerzeményében.(8,5/10) – Rozsdagyár, 2020. július

Számlista

  1. Frankenstein's – 4:31 youtube social icon red
  2. Eclipse – 8:18
  3. Y13 – 7:11 youtube social icon red
  4. Hunt of Life – 6:00
  5. Follow – 6:54
  6. Before Anything Happens – 5:06
  7. W.A.N.T. – 8:10 youtube social icon red

Közreműködők

Ghost Toast:

  • Rózsavölgyi Bence - gitár
  • Pusker János - cselló, billentyűsök
  • Stefán János - basszusgitár, effektek, sampler
  • Papp László - dobok

Produkció:

  • Keverés és mastering: Cserfalvi "Töfi" Zoltán, Boros Béla (Denevér Hangstúdió)
  • Borítógrafika: Tod Antal Miklós

Megjelenések

 DátumFormátumKiadóMegjegyzés
 2020. március 3.digitálisInverse Records 
 2020. március 28.CDszerzői kiadás