Lapszemle az online rockzenei sajtóban frissen megjelent lemezkritikákból.


redswamp3

 A stoner Red Swamp új albumának kibeszélése a Fülelő videoblogon.

Nem siette el harmadik albumának kiadását a Red Swamp, de végül csak megjelent a Time To Die, egy alig félórás dallamos stoner jóság, bőséges zöldségágyon füstölve. És azt kell mondjuk, megérte a várakozás, mert az, hogy a srácok maximalizmusa a csúcsra járt, azt is magával hozta, hogy nem nagyon tudtunk belekötni a lemezbe.

atroxtrauma1

Az album tetőpontja számomra egyértelműen a Vanity című tétel, mely akár az album kvintesszenciája is lehetne: a death metalos jegyeket is magába fogadó bevezető riffek után egy headbangelős refrént szállítanak nekünk a fiúk, ezután érkezik Székely Andris dinamikus szólója, melyet egy bólogatós rész követ, hogy a kiállást követően a dal végére visszatérjen a refrén. A Vanity voltaképpen tehát egymaga testesíti meg az egész lemezt, annak ugyanis minden jellemzőjét hordozza. A dallamosság, a súly és az arcletépés tökéletes fúziójáról beszélünk.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a MusicTunnel blogon...!

Hallgasd meg az album dalait: "On the Line of Nothing and Something" (2022)

fragda1

A zenekar stílusa valahol a blackened deathcore, black metal vonalán mozog. [...] Az anyag velős, kilenc dal harminchét percben, nem kertel, nincs időhúzás, metal van. A nyitó The Happening egy másfél perces, mondhatni, megszokott hangulati intró. Szerintem nagyon eltalált lett, viszont ez a kezdeti hangulatkeltés megkopik a lemez végére, több van benne, mint hogy csak egy foszlány legyen. A Five Pointed Symmetry már megmutatja a banda igazi arcát: elnyújtott, pulzáló zene, finoman adagolt disszonanciával, mely a későbbiekben csak elmélyül.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a Rozsdagyár oldalán...!

Hallgasd meg az album dalait: "Damnation Is Inevitable" (2022)

allsuckall2

Érdekes módon a brigád olyan, egyébként remek dalokra készítette el két klipjét, melyek mellett sokkal nagyobb slágerpotenciállal rendelkező nóták is találhatók. A Legyen egy híd, a Vigyen egy hang, de legfőképpen az utóbbi évek legjobb magyar rocktétele, a Szív nélkül is csupa telitalálat, de tényleg fel lehetne sorolni az összes számot. Remek sodrású a Nem hiszem is, ráadásul a szövege csontig hatolóan őszinte és húsba vágó.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a Rozsdagyár blogon...!

Hallgasd meg az album dalait: "A mi könyvünk" (2022)

neverland1

A banda története 2003-ban kezdődött, amikor megalakult az adonyi Metalrain együttes, melyben Szehoffner Péter gitáros (Avenford), Réger Norbert énekes és Munkácsi Tamás gitáros is játszottak együtt már. 2006-ban a banda kiadott egy három számos (+ intro) demót, ám utána nem volt folytatás. 2021-ben Szehoffner Péter újra összeállt korábbi zenésztársaival és létrehozta a Neverland zenekart, melynek bemutatkozó lemeze november 26-án jött ki. A banda stílusa alapvetően NWOBHM alapokra épülő, dallamos, neoklasszikus, néhol progresszív hatásokat is tartalmazó, igényes heavy/power metal.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a Fémforgács honlapján...!

Hallgasd meg az album dalait: "A holnap markában" (2021)

archaic2022

Az intro szerepét betöltő rádiós hangkollázs után egy hosszabb hangszeres felvezetőt (No One Knows) követően robban a velős The Truth. Az Exodus/Testament iskola riffelésével támadó nóta az eddigi legrövidebb Archaic szerzemény. A Slayer-módra eltekert gitárszóló csak fokozza a végkifejletet. A Behind című tételben érződnek a modern, azaz a The Haunted-alapú thrash hatásai is. Peti vokáljait külön ki kell emelnem, a gitáros/énekes nemcsak a tipikus acsarkodásokat hozza, hanem énekel is. Azért is volt jó húzás a mikrofon mögé állítani, mert nem az old school thrash közegből érkezett, hanem előzőleg progresszív metalt énekelt (Ad Astra), illetve technikás death metalra is vokálozott (lásd: Megazetor).

Olvasd el a teljes lemezkritikát a RockStation blogon...!

beneaththevoid

Friss írás a Beneath The Void tavaly megjelent albumáról.

A lényeg persze annyi, hogy a minőséggel eddig sem volt gond itt, és most sincs. Gyémánt Krisztiánék Beneath The Voidként technikásabb, ha úgy tetszik, progosabb megközelítéssel állnak a dolgokhoz, mint tették ugyanezt Kill With Hate-ként. A zsigerek és az izmok mellett a hallgató agyát is intenzívebben dolgozzák meg ezúttal, ami érdekesebbé, egyénibbé tette a muzsikát, és remekül passzol az ...Into Oblivionön kifejtett kozmikus sci-fi sztorihoz, a csapat ugyanis elhagyta a korábbi véres-horroros szövegeket. Még egy pont, ami cezúrát jelent, és egyértelművé teszi: ez már egy másik történet.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a Shock! Magazin honlapján...!

Hallgasd meg az album dalait: "...Into Oblivion" (2021)

akrasia1

A csapat 2017-ben alakult, baráti alapon, hobbizenekarként és kezdetben Dying Fetus-, Metallica-, Gojira-, Death-feldolgozásokat játszva. [...] A csapat muzsikája szépen hozza a groove-os, riffcentrikus kemény fémet, csemegézve a kezdeti feldolgozott bandák hatásaiból. Változatosabbak a vokálrészek: hogy olykor a tiszta ének is megjelenik a mély mellett, de nem menetrend szerint, az sokat dob az összképen. Ezzel számomra egy kis nu metalos fílinget is behozott, de a zenei alap sokkal mélyebben gyökerezik.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a Rozsdagyár blogon...!

Hallgasd meg az album dalait: "Act of Will" (2022)

heedlesselegance2

Friss írás a Heedless Elegance tavaly megjelent második albumáról.

A különféle írott és íratlan (lásd: legnagyobb videó megosztó) fórumokon fellelhető egytől egyik pozitív kritikai visszajelzések alapján pedig úgy döntöttem, adok egy esélyt a metalcore vonalas Heedless Elegance második albumának, ami a Libra címet kapta. [...] A Heedless Elegance legnagyobb fegyvere a vokálokért felelős Konter Samu hangjában rejlik. A srác az extrém vokalizálás teljes skáláját felvonultatja a bő félórás anyagon. A zenekar egyébként a biográfiájában mindenféle előtag nélkül, szimplán metalként kategorizálja saját muzsikáját. Ha mindenáron további jelzőkkel akarunk dobálózni, akkor a nu vagy a modern előtagok, illetve a core szókapcsolat a leginkább helyénvalók, esetleg a deathcore jelző is a csapatra húzható.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a Fémforgács oldalán...!

Hallgasd meg az album dalait: "Libra" (2021)

kajgun1

A hatásokhoz lehetne mondani sok mindent, nekem főként doom jazz hatások ugrottak be, Kilimanjaro Dark Jazz, Bohren meg ilyesmik. Azt ki merem jelenteni, hogy sikerült egy olyan fúziót összehozni a srácoknak ami elég egyedinek mondható. Nem mintha nem lennének hasonlóak, mert vannak, de mégis ebben a formában, ilyen hangzással és hangszerekkel sikerült nekik egy nagyon egyedi ízt kifőzni. Én eleve piedesztálra szoktam emelni, amiben van szaxofon vagy hegedű, de hogy mind a kettő legyen, még hozzá ilyen profi módon, ilyen szép érzékkel és zeneien, ami nem telepszik rá a többi hangszerre, az a dalszerzés magas iskolája.

Olvasd el a teljes lemezkritikát az Ópiumbarlang blogon...!

Hallgasd meg az album dalait: "Daogoad" (2022)

atroxtrauma1

A lemezen végig középtempóban rombolnak a fiúk, Gergő különösen szereti a lábait rajta hagyni a duplázón, ami szerintem alap egy thrash zenekarnál, hogy a kétlábgép mániákus dózer módjára taposson szét és ezt váltogatja az alapjáratnál gyorsabb tuka-tuka vágtákkal. Természetesen vannak málházós témák is. Tábori Gyula (basszusgitáros) magabiztosan hozza az alapokat. Ezt pontosan így kell csinálni! [...] Ami különösen tetszik, az a kimunkált gitártémák, az ízes gitárvirgák tömkelege. Szinte mindegyik számba csempésztek valami kis trükköt a srácok, nem fullad unalomba a lemez.

Olvasd el a teljes lemezkritikát a Rockbook honlapján...!

Hallgasd meg az album dalait: "On the Line of Nothing and Something" (2022)

aak pulsars

A Pulsars kísérteties dungeon synth dallamait körülbelül tanítani kéne, annyira hideg rázós és egyben fülbemászó, de egyáltalán nem félelmetesen, hanem mint valami blacker Tim Burton film zenéje. Az utána kezdődő tremolo vágtázás meg azt az érzést kelti, mintha a Bakonyban kergetnénk egy szarvast az erdőben. Süvít és az arcunkba vág a hideg téli szél, a fák ágai karcolják az arcunkat ahogy a saját testünkkel törjük az utat, hogy utol érjük a vadat.

Olvasd el a teljes lemezkritikát az Ópiumbarlang blogon...!

Hallgasd meg az EP dalait: "Pulsars" EP (2022)